torsdag 8. august 2013

Forlagets korrektur og språkvask neste!

God dag, medmennesker!

Idag ble jeg ferdig med min siste gjennomgang av manuskriptet før innsendelse til forlaget, slik at de nå kan ta sin første korrektur og språkvask. I tillegg ville de ha forfatteromtale og vaskeseddel, noe som også er finito. I alle fall forslag til det. Da jeg jo er debutant har jeg ikke akkurat svart belte i å skrive slike tekster, men la meg dele mine forslag med dere:

Forfatteromtale
Ben Ormstad (f. 1985), opprinnelig fra Oslo, skrev sin første roman som 16-åring, og har siden den gang skrevet flere, samt gitt ut diktsamling på eget forlag. Han har skrevet noveller, essays, artikler og tekster som er blitt publisert både i aviser, blader, og på multiple nettsteder. Han har forøvrig en Bachelorgrad i Psykologi, samt utdannelse innen 3D Spilldesign. Selv mener han dog det kun er én ting som er viktig i Livet, hvilket er det faktum at han i det hele tatt eksisterer.

Vaskeseddel
Dette er en ærlig og direkte historie om Petter på 16. Han har en alkoholglad mor, en sjenert far som tygger tannpirkere for å roe nervene, en treningsnarkoman bror, og en lillesøster med et språk som kan sette selv den groveste sjømann i respekt. Petter har blitt mobba før, men er nå god venn med alle, fra de teiteste nerdene til de barskeste gangsterne. En dag får han vite at familien skal flytte fra Oslo. Han får sjokk når han får vite hvor de skal flytte, og veit med total sikkerhet at livet aldri vil bli det samme igjen.



Jeg skulle gjerne delt mer informasjon om min kommende roman, men det får vente til nærmere utgivelsesdatoen.

Opprinnelig het boken "Ett År", deretter ble det "Jævla Flytting", og nå vurderer jeg "Bydrama og Flyttesvada!", da den på en måte ganske ålreit fanger innholdets essens. Det kan selvsagt godt hende tittelen endres igjen, og igjen (og kanskje til og med enda en gang etter dét!), men den kommer i mål før eller siden, så fort jeg finner Den Riktige Tittelen. Dvs. den tittelen som ruler gata, tar kaka og på automagisk vis kidnapper både prinsessa, kjæledyrene hennes og hele Kongeriket på én gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar