torsdag 26. september 2013

Første korrektur mottatt og bearbeidet

Igår mottok jeg første korrektur fra forlaget, med følgende koselige melding fra korrekturleseren:

"Nå er jeg ferdig med min korrekturrunde. Jeg har ledd masse, tenkt masse, og til slutt hadde jeg lyst til å gråte masse. Takk for at du delte det med meg."

Kan det bli bedre? Neppe!

I løpet av de siste 24 timene har jeg hamret løs på keyboard og mus for å få manuset klart til neste runde så fort som mulig. I de fleste tilfeller har jeg rettet meg etter korrekturleserens forslag. Andre ganger har jeg endret setningen for å bedre få fram meningen med den. Og noen ganger har jeg latt det stå som det er. Det har videre vært tonnevis av småpirk á la omgjøring av " " til « » i hele manuset - og med nesten 500 replikker kan du tenke deg det er en festlig jobb.

Når både korrekturleseren og jeg har vært innom manuset kan det se slik ut:


Nå har jeg nettopp sendt inn den nyeste versjonen av "Petter fra Oslo" til korrekturleseren, så blir det spennende å se hvor mye som gjenstår før boken er klar for designeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar