onsdag 30. juli 2014

Ebok-romanen Utskudd nå tilgjengelig via Amazon :)


Amazon, du o store tralala, haha

Debatten rundt Amazon's glupskhet og potensielt kommende enevelde innen boksalg opptar mange om dagen. Forskjellige steder i verden er det nærmest en hel armé av forfattere (ja, til og med land) som samles for å stride imot denne giganten som eter alt den kommer over.

Jeg er enig, men velger uansett å gi ut en av mine norske bøker der. Og hvorfor skal jeg ikke det? Syns det bare er positivt at litt flere norskskrevne bøker blir tilgjengelige der. Let's face it, Amazon er kommet for å bli. Kanskje (ja, kanskje mest sannsynlig, egentlig) vil det forandre seg (som alt) og ta nye former, og det er helt greit. Det beste som skjer er at betingelsene blir bedre for forfatterne, og det verste som skjer er at de blir enda verre. Inntil videre avventer jeg med et åpent sinn alt som kommer, og gleder meg over å være en av få som velger å bidra med norsk materiale hos denne nettgiganten. Tror det er bra for norske Kindle-eiere som liker å handle hos Amazon, som meg selv :)



Utdrag fra romanen kan du lese enten ved å trykke HER, eller du kan besøke Utskudd sin Amazon-side ved å trykke på bildet.

2 kommentarer:

  1. Synes uansett det er flott at det kommer flere norske forfattere på Amazon.

    SvarSlett
  2. Hei H.S. Palladino, takk for ditt innspill. Enig. Jeg er av den formening at det nå er såpass mange norske folk som bruker Kindle og kjøper ebøker derfra, at det skulle bare mangle at Amazon's litterære tilbud reflekterer mengden norske lesere som benytter tjenesten.

    Videre, med tanke på at (så vidt jeg vet) norske forlag foreløpig ikke har noen avtaler med Amazon, er det derfor positivt at ebokpubliserende forfattere selv er påpasselige med å inkludere sine skriblerier.

    Tror nok heller ikke det er altfor lenge til amazon.no ser dagens lys.

    SvarSlett